Papper

Fre 09/08-10

 

Hej, det här är mitt första riktiga inlägg på bloggen så jag ska försöka att sammanfatta min situation lite.
Jag vill fara på ett utbytesår, Mamma har jag pratat med och hon är för det. Pappa har jag också pratat med, men det gick rent åt H-vete. Han ville ha mer information och han tykte att jag bara kastade bort ett år.
Så nu har jag gjort ett häfte om priser, organisationer, händelser, Ja allt... Det häftet var jag färdig med för ett tag sedan men har aldrig riktigt vågat ge det till honom. Igår kväll så tog jag dock mig samman och gav han det. 
Jag gav alltså han papprena och satt tyst medans han läste. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till!!
Tillslut hade han läst färdigt och joo, gissa vad han sa? "Det är riktigt dyrt, Det kommer upp till ungefär 100 000 kr" Det var det enda han sa!!! Och jag hade varit så nervös över vad jag skulle säga. Visst jag var också nervös över att han skulle börja hålla värsta talet och ställa 1000 frågor, men jag var beredd på det. Men nej, Det enda man fck var en enda mening!! Det är jättesvårt att förklara men kändes helt enkelt superweard.
Visst jag vet att det är riktigt mycket pengar, och eftersom att jag har 3 syskon på mammas sida så är det lite mer problem på den fronten, men mamma verkar liksom tycka att det "går" att lösa.
Ne, snart kommer det nog bli ett samtal mellan mig, mamma och pappa.


puss puss//Sara


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad kul att du följer min blogg!

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig med utbytet för man kastar verkligen inte alls bort ett år! Man får så himla mycket för det! Säg till din pappa att medan dina kompisar pluggar ett år på en vanlig gymnasieskola(som du OCKSÅ kommer göra sen)så är du i ett annat land, upplever ny kultur, utvecklas som människa, lär dig bättre engelska och sen att du bara klarar dig 10 månader hemifrån är jättebra!!

Lycka till!!

2010-08-05 @ 00:21:47
URL: http://utbytesstudent.se/blogg/jenny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0