Påsk nu då, tänk hur nära det är till USA om ett år...

Ons 20/4-11

Jo precis som rubriken säger så kan ju alla 12/13 utbytisar tänka sig att om endast ETT ynka litet år så är vi bara några månader från USA eller vart man nu far! 
Som nästan ensamma i sverige (känns det som) så får Piteå kommuns skolor lov idag, vilket betyder att det kommer nog bli mycket kompisar, grillkvällar och mycket mer, men man får inte glömma att det också ger väldigt mycket tid till att spekulera om USA... MEN idag så fick jag ett mejl från Explorius, "gud vad spännande" tänker ni nu, på den fronten gör jag er besvikna (+mig själv) genom att det endast stod såhär:
Jag vill härmed bekräfta att vi tagit emot ditt JA-tack kort gällande en plats på Explorius High School program 2012/2013. Vi tycker att det är roligt att du vill åka med oss och ser fram emot att ta en ny kontakt efter sommaren.
Jag läste detta och fick en kommentar i huvudet, WTF!? jo som jag fattade så kommer alla papper och sånt först i höst. Väldigt dåligt! Varför gör dom så att man kan anmäla sig och sånt om dom ändå inte tänkt låta en börja med ansökningarna?? jaja, men nu ska jag vara glaaad :D 

Frågor:
Hej, har en fråga bara. Gick dina föräldrar med på att åka till USA från första början eller fick du tjata mycket? Jag vill nämligen också åka 2012, men dom verkar inte riktigt ta det jätteseriöst från min sida och jag vill verkligen åka. Har du några tips isåfall? 
Ha det bra!


Hej! Och vad kul att du också vill åka! :) Nej mina föräldrar gick inte inte med direkt, har faktiskt haft rätt så mycket problem med dom (lr mest med min pappa). Jag tog liksom upp USA rätt så ofta och så men att tjata skulle aldrig fungera på dom. Mina föräldrar tog det inte heller seriöst och trodde det var en ide som snart skulle gå över, så efter några diskussioner med mycket tårar bestämde jag mig för att ta tag i det. Jag satte mig och gjorde ett häfte på flera sidor om allt från ekonomi, hur man kan bidra och vad som kommer behövas mm. till alla detaljer från avfärd till hemresa. En dag ett par veckor senarenlade jag fram det och sa "här, ser detta nog seriöst ut". Det hjälpte väldigt mycket! Leta reda på svar på alla frågor dina föräldrar kan hitta på och beställ hem broschyrer. Allt detta hjälpte mig och hoppas det kommer hjälpa dig!!
Ha det superbra!!

Åh, så roligt att du ska åka!:D:D Ska också förmodligen åka 12/13 (har inte anmält mig ännu). Men längtar så oerhört!;O Vilka stater hade du tänkt dig då?:D

Vad kul att det börjar strömma in folk som vill åka 12/13!! :D Jag förstår känslan, längtar som bara det! 
Vilka stater... Jo än så länge är det 1:FLORIDA 2:TEXAS 3:ARIZONA men velar fortfarande lite, får se hur det blir i slutändan :)
Kram och hoppas allt går bra med anmälning mm.

Kram till er alla! kommer nog bli ännu färre inlägg nu ett tag pga mejl, men fortsätt ändå fråga och titta in! något inlägg kommer väl då och då

Kommentarer
Postat av: Maya

Trevlig Valborg!



Kram!

2011-04-30 @ 10:23:37
URL: http://maypel.wordpress.com
Postat av: Jossan

Hej, kom precis in på din blogg och jag tycker den verkar super bra! Vill också åka på utbytesresa men får inte försen 2013 :(

min fråga är då att du snackade om nåt häfte som du gav till dina föräldrar för att dom skulle gå med på att du får åka....vad var det för häfte? alltså vad skrev du i det och så, för jag försöker också övertala mina föräldrar :P

2011-10-15 @ 18:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0