Ansökningshandlingar

Tis 19/9-11

Nu när jag har lite mer tid, ork och koncentration kan jag berätta lite mer om min Application :)

Den består av ca 20 st sidor man ska fylla i, vissa av dem måste man skriva ut, skriva på och sedan scana in dem igen, vissa gör man på hemsidan och vissa är blandningar :) Det finns 4 stycken "kategorier"
  • Student information : 1.Student's Information 2.Brothers & Sisters 3.Personal Data 4.Family Album (10 bilder) 5.Student's Letter 6.Parent's Letter

  • Educational information : 7.School Information 8.Transcript Of Grades 9.Language Evaluation 10.Social skills

  • Health questionnaire : 11.Medical History 12.Clinical Evaluation 13.Immunization Record 14.Authorization To Treat A Minor

  • Insets :  15.Program Agreement 16. Liability Release 17.Travel Authorization 18.Private School 19.(Explorius) 20.Regional Choice 21.State Choice 22.Supplements
Ja nu fick ni en liten insyn av vad man ska göra för saker :) Jag har gjort det mesta, kan skriva vad jag inte gjort.
  • Family Album: Jag måste hitta lite roliga bilder och ta någa nya.
  • Student Letter: Jag har börjat skriva, men jag vill att det ska bli bra, så det får ta ett tag.
  • Parents Letter: Ja det är ju mina föräldrar som inte gjort det.
  • Transcrip Of Grades: Måste till skolan och få det stämplat, that's it.
  • Läkarsakerna: Jag ska till Läkaren nästa tisdag, då blir det klart.
Det är alltså det jag har kvar :) Sen så får vi se om det blir godkännt av USA ;) hehe
Såå det är detta jag har hållit på med under helgen. Jag erkänner att ibland så kan det bli rätt så kaos i hjärnan när man ska lada upp det och det pappret, nej vänta var det inte det, oj jag råkade göra fel... Ny kopia...
Ja ni förstår, men det går bra tillslut, så oroa er inte :)

Imorgon ska jag ta med mig papprena till skolan och få det fixat, sen trooor jag att jag hinner fixa brevet i veckan, albumet i veckan/nästa, samma med föräldra-brevet, sedan blir det läkaren :)

JO! Det här får jag ju inte glömma, JAG HAR VALT DELSTATER, bara så ni vet, hehe det blev 1.Florida 2.Texas 3.Arizona

Det får räcka för denna gång, hoppas ni har det underbart

XOXO// Sara

Ps. om ni inte ser den nya designen tryck F5 :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad härligt med en USA 2012-2013 blogg, det har känts som att jag är den enda som ska åka då haha!

2011-10-04 @ 12:04:03
Postat av: Amalia

Hej! Självklar är det okej om du länkar mig! :) Jag lägger till dig i min länklista också - hoppas det är okej. :D

2011-10-09 @ 22:04:04
URL: http://amaliasusa.blogg.se/
Postat av: Jossan

Åker också då!! :) har länkat dig, länka gärna mig med om du har lust!

2011-10-12 @ 19:52:22
URL: http://jinthestates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0