SLEP-Test

Sön 19/2-11

Kom precis på att jag inte skrivit om SLEP-Testet än, nog för att det kanske inte är så speciellt interessant, men jag minns ju själv att man ville veta allt som skulle hända, så jag kan väl berätta lite allmänt.
Vaknade väl kring 10:30 på Lördagen, drog iväg till bussen som gick emot Luleå 11:50. Det var riktigt härligt väder så jag var faktiskt taggad! Kom fram ca en kvart innan så gick direkt till medborgarskolan. Efter ett tag så var vi 5 st härliga pers (tjejer) på plats, vi satt och snackade ett tag osv. Fick provet, (multiple choice) första delen var en hörövning där vi skulle kryssa för meningen som dom sa. Sedan var det massa andra frågor, inte speciellt svårt :) Sedan var det en andra del där man skulle kryssa för vilken bild som stämde in med meningen, och tillslut var det en text där man skulle välja mellan några ord att fylla i meningarna med :) 
Vi avslutade med att snacka lite allmänt om USA, våra föväntningar, frågor mm..
Ändå lite stolt över att i princip vara mest erfaren :D haha ne men det är väl klart att man lärt sig någonting efter sådär 3(?) år med att man bara måste fara.
Vad som är värt att säga är att provet inte är någonting att oroa sig för, du klarar dig riktigt bra även fast du kanske inte har toppbetyg i engelska :) 



Hmm... annars så har vi fått mejl om ett avresemöte. Liksom ett sista obligatoriskt infomöte innan USA :)
Dom är i Maj, men frågan är då, vilket ska man fara på? Det finns ett i Umeå, men skulle nog nästan hellre fara till Stockholm, bla så är mötet i Umeå 1,5 h kortare så vem vet hur mkt man missar? jaja får väl fundra mer på det..

Javisstja, har en liten sak att berätta men kan nog inte göra det nu... hehe:P

PUSS

Kommentarer
Postat av: Maya

Grattis till testet! Du kommer klara Din vistelse i USA galant helt enkelt! Förstår att Du längtar. Systemkamera låter som en bra investering för Du får inte tillbaka tiden over there ;) KÖP den! (Nikon är bäst haha).

2012-03-05 @ 14:06:53
URL: http://maypel.wordpress.com
Postat av: victoria

Hej!
Låter kul att vara utbytestudent!
Jag heter victoria och har flyttat till Texas.
Var är det du bor någonstans?
Jag bor i Austin och går i Vandegrift High School, det skulle vara kul om du kanske hörde av dig...
Jag känner mig typ desperat efter svenskar! (hoppas det inte låter konstigt lol)Men om du kunde typ skicka ett mail så skulle du vara fett schysst:)

2012-11-17 @ 16:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0