We'll be coming back for you one day

Basically en vanlig skoldag, som det är nu för det mesta. Jag har liksom börja fixa det här med High School. Eftersom jag nu har ett fungerande am nr så är det även lättare med skjuts och om jag ska vara med någon. Under lunchen var jag iaf och skaffade min Senior Dogtag. Houston är ju då en militär-stad om man säger så, ungefär Boden fast ett par gånger större, så här i skolan står det militärer vid ett bord under lunchen några gånger under veckan för att locka folk till att jojna. Men just idag kunde man som Senior gå under sin lunch och fixa en school dogtag, enda var väl att dom inte riktigt lyckades med att stava mitt efternamn rätt, fick ett fint c där också, men helt ärligt bryr jag mig inte, det är mer som ett minne, inget annat :)
En sak som ni kanske förstått är att amerikanare är väldigt stolt över sitt land vilket man märker när det jämt är någon som kör omkring med en flagga på bilen, men inte nog med det, jag bor ju även i Texas. Vi är nog dom mest patriotiska någonsin så här slänger vi även in en lone star flagga. Och låt oss inte glömma det heligaste och viktigaste du någonsin kan ha: Nämligen någonting som visar vilket Football lag du håller på. När Houstons "Texans" spelar är det verkligen galet här! Alla går runt i sina Texans jerseys och senare ser du fullvuxna fulla män på söndagarna mitt på dagen sittandes på flaket på sin truck och höra dem skrika hur mycket dom älskar laget och att dom ska vinna osv. Tyvärr är det även vid dessa evenemang det sker mest bil-olyckor...
Nu fick ni en liten snabbtitt i en amerikanares fan-liv!

Iaf så när jag kom hem från skolan fick jag ett sms från min värdmamma att jag skulle komma ut, lite smått förvirrad gick jag ut. Hittade henne ståendes på andra sidan grannens tomt och ville att jag skulle komma. När jag väl kom dit så såg jag dessa enorma frukt-träd. Nej här är det inte frågan om svenska äpplen, utan mandariner och grape frukt. Fick hem några som grannen skickade med (dock inte riktigt mogna än) och wow, det är så himla coolt. Liksom inte sånt man ser varje dag hemma i svea-rike :)

Cafeterian
Min underbara dogtag, hej mitt namn är Henricksson....
Mandarinträd!!

Mums!!

Godnatt alla svenne-bananer!!

Kommentarer
Postat av: Maya

Hahaha, "som Boden fast ETT PAR gånger större" :D Houston är väl ett par HUNDRA gånger större med förorterna? ;)

Intressant inlägg och TACK för foton, alltid så kul att se! Texas Lone Flag's färger står för Lojalitet, Renhet och Mod. Den symboliserar Texas självständighet från Mexico. Jag har en bok om Texas härhemma som jag fått av min vän i Austin, Texas :) Antar att Du möter några "hispanic" som härstammar från Mexico och har kanske spanska som ett andra modersmål?

Vilket vackert mandarinträd! Och jag gillar Din dogtag, Miss Henricksson! ;) Underligt att dom inte stavade -son istället för -sson då :D

Ser fram emot fler vackra bilder och kul inlägg :)
Sköt om Dej!!!

2012-10-12 @ 07:45:58
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0