Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever

Tog mig tid idag till att ringa och prata med pappa som jag inte har snackat med sedan jag for. Var riktigt härligt att bara snacka + få lite support. Skypeade sedan med min mor samt min broder vilket också var härligt. Jag har tur som har nära och kära som faktiskt tar och pushar mig. Helt sjukt att det inte ens ha gått två veckor :)

For sedan till poolen, alltså poolen som tillhör vårat "område" inte den jag var i sist. Det var bara jag och en annan kvinna där, det är liksom inte en liten pool så förstår verkligen inte varför inte fler var där eftersom att idag var det varmt! For dit vid 1:30 och alltså man kan inte ligga och sola i längre perioder eftersom att du typ brinner upp. Så är ungefär så att man hoppar i poolen, lägger sig och solar tills man torkar och sedan ner igen. Med denna metod så fick jag även lite träning eftersom man simmade x-antal längor. Behövdes verkligen!!
Dock som många av er vet så tänker jag inte igenom alla saker, vilket resultatet var att jag inte drack en droppe vatten på över 3 timmar (förutom den ena och andra kallsupen). Tänk er då den varmaste dagen på sommaren i sverige, sådär kanske 27 grader och du är tacksam för den minsta lilla svala bris som kommer din väg. Jämför den med 37 grader, stekandes hett överallt, du kan inte gå barfota eller låta mobilen ligga, de få vindarna som någonsin dyker upp är inte det minsta sval och gör varken till eller från. Så alltså låg jag och svettades som om jag hade sprungit ett marathon. Sista halvtimmen låg jag bara och pressade och halvsov typ (fanns orsak). När jag skulle ställa mig upp för att börja gå kännde jag bara panik efter vatten. Vägen till servicehuset var typ flera mil.. Väl där började jag må illa, bli yr, musklerna bara dog och orkade knappt stå upp och visste knappt vad jag skulle ta mig till. Satte mig ner och visste ju självklart att jag behövde, men vafan, handfatet var sådär
1.5 meter bort. Samlade krafterna i kanske 10 anstängda minuter med kallsvettning för att sedan satsa och typ attackera handfatet. Drack typ 5 klunkar men började må så illa osv att jag var tvungen sätta mig på det skitiga golvet igen. Hur skulle jag fixa att gå hem, även fast det är typ 2 min. Äääh vafan satsade och började gå, fick sätta mig ner en gång (skulle ha varit betydligt fler om jag inte var så envis) men lyckades komma hem till slut. Och usch deckade dirr i sängen och orkade inte upp.

Sååå nu har ni hört historian om: Sara, vätskebristen och värmeslagen. Väldigt otroigt fin och speciell historia om en tjej som borde tänka efter lite mer eftersom hun nu inte är i lilla landet lagom utan stora staten längst ifrån lagom man kan komma. Dock så ska vi nog till andra poolen imorgon, man lär sig av sina misstag, eller hur?


Ne nu ska jag sova och förhopningsvis bli av med den obehagliga känslan :)

Pöss



Kommentarer
Postat av: Maya

Tack för fina ord på min blogg! :) Hade inte sett kommentaren förrän nu eftersom den av en konstig anledning hamnat i spam. Men nu är Du godkänd och välkommen in fler gånger :)

Vätskebrist är inte att leka med, och det går himla fort utför om man inte får i sej vätska! Men det där vet Du säkert redan och jag ska inte "banna Dej" för det. ;) Är själv ingen vattendrickare i vanliga fall och förstår att det är lätt hänt att glömma att dricka. Fick erfara i Thailand en gång där jag fick allvarlig vätskebrist, hur ONT i kroppen man får då, att kissa gör helvetiskt ont, att sova är omöjligt och kroppen värker överallt. För att inte tala om huvudvärk. Och yrsel. Jisses.

Var rädd om Dej! ;)

Förstår att det måste vara skönt att få tala med nära och kära därhemma (härhemma)! Skype måste jag skaffa mej, låter ju hur kul som helst. Men jag undrar, hur ringer Du? Har Du nåt special-SIM-kort eller -abonnemang? Kan tänka det blir rätt dyrt annars. Provade Holiday Phone i Thailand och det var okej, när vi väl fattade hur det funkade, hehe...

Ha det så bra!
Kram på Dej!

2012-09-03 @ 14:40:04
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0