The yellow shoolbus

Idag hade vi som kallat: Block schedule. Vilket då betyder att vi bara har hälften av klasserna men dubbelt så länge. På ett sätt är det bra, man behöver inte stressa och man fattar mer, men det betyder också att man sitter där, dubbelt så länge, med en tråkig klass. Som till exempel imorgon och Algebra, om det är någon klass jag kommer faila så är det denna, vilket mitt första quiz är ett bevis på... Men dagen var bättre och speciellt engelskan 4. Den lektionen och läraren som alla hatar. Men det var faktiskt den här jag trivs i, speciellt när jag börjat snacka osv med några pers. Enda dåliga är att dom pratar så mycket att jag totalt kommer dras med i det, och Ms Freestone är inget att leka med! 
Har då åkt gula skolbussen för första gången idag!! Bilen var inne på lagning och den andra hade Christina som inte är i skola på em. Den är inte så hemsk som många säger, inte då för mig eftersom att det bara är High School elever I den (tyvärr freshmen dock). Man måste dock stressa till bussen efter sista lektionen eftersom att den går sådär som senast 5 min efter, och att ta sig genom dessa korridorer, fyllda med över 3000 elever är inte så enkelt och går inte så snabbt, så han inte ta några bra bilder.

Sedan for jag till poolen en snabbis, kände verkligen att jag behövde lite allmän chill-tid. Förstår ni hur skönt det faktiskt är?

Ojoj måste också berätta om ännu en fin händelse under lunchen. Vi sitter där ett gäng vid bordet och snackar osv. när en kines helt plötsligt dyker upp och sätter sig på pallen bredvid. Ingen märker honom förutom jag och någon utbytes brud från wherever (brasilien tror jag), men vi tänker att det bara är någon som tillhör gänget eller nå. Nej istället vänder han sig mot mig och säger: "So your'e the exchange student?" eeh ja... "where are you from?" sweden "ohh that is so cute" sedan ställer han sig upp, vinkar till någon och går iväg, utan ett ord. Liksom WTF?
Tyckte typ synd om den andra utbytisen, kändes som att ingen viste hon också var foreign och blev helt nonchad :( Men tyvärr är det så det är, + att jag verkar som värsta proffset jämfört med henne när det kommer till engelska, usch stackaren!


Puss på er! Önskar verkligen att jag hade mer tid att snacka med er svennar <3



Kommentarer
Postat av: mamma

Det är så underbart att få följa med i din vardag så du måste ta dig tid för oss "svennar" :-D
Det är inte konstigt att de "ser" dig på skolan när du är så vacker med en utstrålning som är helt otrolig....
Älskar dig gumman <3

2012-09-06 @ 12:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0