JVHS Soccer

Kom precis hem från dagens marathon vilket innehöll bla annant fotboll. Jag tror nog att de roligaste dagarna jag har haft här har varit med fotbollen! Hade iaf skola till 2:30, sen kom min vmamma och hämtade upp mig och vi for vidare in till Downtown Houston för att göra några ärenden. Med den galna fredags trafiken kom vi hem ca 5:30, samtidigt som jag snackade med Luiza (Brasilien) om att fara på matchen ikv som började 7. Helt plötsligt skulle jag vara hos henne 5:50 för att bli hämtade och sedan fara till skolan för att dekorera the field. Käkade på en rekord tid av ca 3 min, slängde på mig lite andra kläder och sen for vi. Väl vid matchen så dekorerade så gott vi kunde innan matchen började. Tror alla utom jag höll på att frysa ihjäl med våra 18 grader.. Men jag erkänner att det blåste storm. Vi mötte det bästa laget i gruppen, men lyckades ändå med 1-1!! ...Even though det var det andra laget som gjorde båda målen..
Som utbytesstudent får man stå ut med udda saker.. På läktaren satt även Junior Varsity från andra laget och ja, dom verkade gilla våran skylt "we love soccer players". Så en av de små pojkarna kom och "diskret" satte sig några rader framför oss och tog kort med han och min skylt (mig och luiza). Tålde verkligen inte det! liksom om du vill ta kort med oss så kan du iaf "ta kort med oss" om ni förstår. Så jag utbrast när han var på väg tbx: You know we can actually take pictures with you if you want to" pojken blev något röd om kinderna men sa "serious?!" och kom sedan och tog kort med mig och min skylt.. Ett tips; om du är en sophmore och jag senior så har du ingen chans.. så du behöver inte komma och be om en kram och mitt nr.
Med det sagt....
Efter matchen gick vi och delade ut browies som vi hade bakat till våra spelare och bestämde oss senare för att fara till Willie's och käkade. Delade nachos och fried pickles (trust me, it's good!) med Luiza och det var massor med folk drån skolan där, så blev bara att gå runt och umgås lite. Fick träffa några killar från Fotbolls laget, dom få som faktiskt ser helt OK ut, så vi satte oss och chillade med dom ett tag. En väldigt lyckad dag, även fast jag varit i full gång från 6am till 12 på natten. Har skrattat och mått så galet bra idag Äkta High School Spirit med planerande av Prom och andra events.

Jag mår så galet bra, livet här slutar aldrig att överraska!

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0