Jul

Dagen har varit riktigt mysig, vi har i princip inte gjort någonting och suttit i våra pyamas hela dagen, men det ar ändå härligt. Kan ju dock inte riktigt säga att det känns som jul. Ca 25 grader och i satt utomhus där dom vuxnade skålade med champagne sådär 10 på morgonen. Känndes så oerhört konsting att inte ha -25 och snö ute på jul samt att fira med hela tjocka släkten. Hade ju liksom förväntat mig (av man hört från andra studenter) att julen skulle vara den jobbigaste perioden under året, detta stämmde dock inte alls in på mig. Känndes som en vanlig dag förutom att vi öppnade lite paket. Jag tror seriöst att jag blev rik på Starbucks presentkort, känner att det då kan vara bra att lära mig dricka kaffe då också... Fick även presentkort och underkläder från Victoria's Secret vilket inte är helt fel, samt pengar hemifrån som jag ska lägga på en kamera

Vi åt Turkey till middag/lunch istället för det svenska enorma julbordet som man alltid är van vid. Dock så saknar jag svenska köttbullar, revbensspjäll, skinka och alla dessa andra saker. Även fast jag inte dricker glögg i enorma mängder så skulle jag ändå bli över månen glad om jag fick typ en mugg eller nå.. Och eftersom att jag inte har hunnit baka lussebullar eller orkat fixa knäck så blir jag helt amerikansk i år.

En sak som jag tycker är fantastiskt här är när man går ut. Alla dessa upplysta hus av ljusslingor och lysande renar, uppblåsbara tomtar och iglos och allt där till. Varför kan vi inte ha det såhär i Sverige?
Tog en promenad igår och då var till och med våran pailjong vid våran sjö upplyst med massa ljus. Tänk er där Bella och Edvard dansar utomhus på prom, så otroligt vackert, skulle ha tagit kort på det men det skulle väl ändå inte se lika bra ut.

Jag hoppas att ni svennebananer har haft en helt otrolig jul och att ni önskat er extra mycket penagar så att ni också får en chans att komma hit!
 
Puss <3 och God Jul

Kommentarer
Postat av: Maya

Superfin bild :)

2013-01-26 @ 10:02:15
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0