Dom är i Stockholm...

Mån 17/2-11

Sofia om Utbytesmania + väntan = inte roligt:
Hej! Jag funderar på att fara som utbytesstudent (ven inte riktigt när, kanske 12/13
-13/14) och har nästan samma "svårigheter" med föräldrarna. Kan du inte ge några
mer tips?
Jättebra blogg!
Vad kul!! Och TACK!!hmm... då ska vi se :) För det första så visa intresse, detär nog en av huvudsakerna. Sen så kan du göra ett häfte (om du inte redan gjort det) och om mycket av problemet är på det "ekonomiska planet" så gör gärna en ekonomi lösning där du visar ungefär hur mycket du skulle kunna spara ihop och birdra med! Jag vet ju såklart inte hur dina föräldrar är men en sak gäller nästan för samtliga päron, använd inte tjata hål i huvudet metoden! För det gör dom oftast bara irriterade och ger tanken inte ens en chans! Men däremot kan det alltid komma ut några "utbytes komentarer" där du nämner något om värdlandet (jo appropå det, vars ska du?) så om du verkligen vill iväg så brukar det komma fram hur mycket du vill det! :) Vad mer... jo försök visa att du är "mogen" asså att man kanske tar och skaffar sig några vuxenpoäng :D Om du har några mer funderingar så hör av dig!

Så som ni ser på rubriken (î) så fick jag veta att mina papper ska snart gås igenom i Stockholm. Nu vet jag i alla fall att det är på väg! Åhh... hoppas jag får börja med allt snart! 
Jo jag fick också några filer med några personers personliga brev :) så det var lite kul att läsa!

Kraam och ha en riktigt bra alla <3 dag!!




Kommentarer
Postat av: Siri

Hej, tycker du att du är ute tidigt med intervju eller börjar alla nu? Haha, jag vet att det låter konstigt men jag trodde man började till hösten typ. Jag ska också åka 12/13 nämligen :)

2011-02-15 @ 17:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0