Fixat tid

Den 26/6 8:30 har jag en tid på Amerikanska Ambassaden i Stockholm. Det är verkligen svårt att inte bli stressad av detta, liksom vill inte komma dit och sen har jag fel i papprena. I alla fall så ska jag tydligen helst vara i kön ca 1 timma innan. Nu ska det bara bokas flyg och boende så är allt kirrat :) 

[x] Ett gilltigt pass

[x] Fotografi som är 5x5 cm, ansiktet ska täcka ca 50% av fotot och mot en vit bakgrund, ett till DS-160 och ett löst

[ ] Ett orginal kvitto från banken för ambassad besök (1120 sek), ska vara underskrivet av banken (internetkvitto funkar inte)

[x] Bekräftelse sida från DS-160

[ ] Ett frankerat kuvert för 72 kr

[x] DS-2019 pappret påskrivet av student (mig)

[ ] "Proof of founds to cover all expenses" I princip ett brev som föräldrarna skrivit där det står att de ansvarar finansiellt.

[x] Personbevis, ett "120-personbevis med alla relationer" (ska gå till Skattemyndigheterna imorgon och fixa det)

[x] Sevis fee, betalade denna med sista räkningen

Idag fixade jag klart DS-160 (ja, det var tjorvigt), sedan har jag sprungit runt och tagit kort viket tog ett tag (vill ju inte se muppig ut om man ska behöva visa det :P), och så har jag okså varit till skattemyndigheterna och fixat personbevis. Hatar verkligen den spända stämningen på alla såna där ställen, men bestämde mig för att vara vuxen och gick fram och bad om personbeviset, som tur var visste han vilket det var och voilà så var det fixat!! 

Helt galet!!! snart far vi!!!! :DDD




Kommentarer
Postat av: Maya

GLAD MIDSOMMAR!

2012-06-20 @ 08:46:00
URL: http://maypel.wordpress.com
Postat av: Hanna

Heeejj!!
Vet inte om jag svarade innan, har sämst minne.. om jag gjorde det får du väl ett till svar haha :p

Det behöver du inte vara, Din tur kommer snart! :D

Ja det ska jag! :) Kommer nog inte vara kontaktbar pga. nervositet.. haha nej, men jag är väldigt nervös, tänk om man glömmer något papper?! Jag fattar inte vilket papper som är DS-2019? Är det 1 papper, eller är det flera papper? måste nog ring till Explorius..

Kraam! Vi ses kanske på tisdag! :)

2012-06-24 @ 01:43:36
URL: http://usahanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0