Äntligen helg!!

Efter en lång och väldigt slitig vecka så är det äntligen helg. Tackar gudarna för detta! Och tur som det är så är vi lediga på Måndag också. Egentligen skulle vi vara lediga den 8:e på Columbus Day, men vi har den dagen nu ist. Detta behövs nog eftersom att jag imorgon kl 8 på morgonen far till ett "woman's shelter" och ska vara volontär där eftersom att som utytesstudent ska man tydligen ha 5 timmars community service. Jag känner mig inte alls speciellt taggad att inte få sova på min kära lördag, men vad gör man inte som den ängel man är...
Så idag har jag och Lesia bakat cupcakes till detta, lite sådär kul ändå :) 

Jag har fått börja i mina vanliga lektioner idag så snart ska jag vara i kapp igen efter 4 dagars provtagande. I min Government klass är jag numera "president", eller jag är så att säga våran "political party leader". Jag förstår verkligen inte hur dom tänkte där när jag måste stå i en dabatt... Vote for Sara the Swede!!
Annars så lärde jag ut lite svenska i min  U.S. History klass eftersom att vi jämt är klara 20 min innan the bell rings. Helt ärligt är läraren där så himla schysst att han till och med dag mig extra poäng för det. Kan ju dock inte säga att han är så himla "lärare" eftersom att man som Coach måste även vara lärare i andra ämnen också, + att han är 24 år och har troligtvis inte riktigt studerat för att vara lärare.
Under min sista lektion blev det ett lite random Skype samtal med lite underbara vänner från Sverige. Det bröts hela tiden och var lite konstigt att jag satt mitt i lektionen, men det var ändå såå härligt att snacka lite med dom. Och eftersom att jag är ledig måndag får vi väl ta och skypea mer!!

Låt mig även säga att jag idag för första gången såg Magick Mike!!! Oh My GOD! Helt okej må jag säga, vilket ändå är en underdrift. Liksom hallå, vem kan inte tycka om det där?! Tycker bara att dom kunde ha visat Joe Manganiello lite mer. Hello Hottie, kan du ha en lite mer perfekt kropp eller? Mums...  Och inte kan vi glömma otroligt heta Channing Tatum, liksom hur i gudars namn kan han dansa sådär? Han skulle nog fan min celeberty crush om jag hade någon. Nog snackat om det, jag ska väl ändå hålla en rätt barnvänlig nivå här..


Over And Out from the all American Swede

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej! Älskar din blogg, jag har alltid velat åka till USA och vara utbytesstudent som du, och tycker det är jätte kul att du skriver om det! Men kan du inte slänga in lite bilder på skolan och området där du bor, och där du brukar vara?
Skulle vara jätte kul! :)

2012-10-27 @ 13:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0