Courage is the discovery that you may not win, and trying when you know you can lose

Jag har tyvärr varken haft ork eller tid att skiva de senaste dagarna eftersom att jag i princip blivit dränkt i läxor. På kvällarna är jag så oerhört trött att jag vekligen inte orka sätta mig och skriva, även om jag kanske bara behöver skriva några rader. Men jag är verkligen död, försöker gå och lägga mig kring 9 här men det är verkligen inte så lätt, får stanna uppe längre bara för att göra läxor. Nomalt kunde jag vara vaken till över 12 om jag ville hemma i sverige men det skulle verkligen inte funka här!

Skolan rullar på och det är vekligen kul när folk kommer och frågar mig saker och vill veta mer om Sverige, men det finns en gräns. När dom kommer och möter upp en efter nästan varje klass och går med en till nästa börjar det gå lite över styr. Liksom det finns en gräns, och du passerade just stalker... Tack för att du är intresserad men här kommer Sverige-eremiten Sara in och säger nej, jag kan hitta mitt eget klassrum tack så myket! 

Den personen som sa att High School var enkelt kan bara ta och vara tyst, för detta gäller verkligen inte mig. Liksom ja, vissa quizes är väldigt enkla men när man får ton av läxor från en dag till en annan varje dag är det inte lika kul längre. Liksom jag håller på att drunkna i läxorna... men fortsätt simma... Tror dock att jag skulle haft det mycket enklare om jag inte bestämmt mig för att vara Senior och ta Graduation. Om jag inte hade varit det hade jag sluppit minst tre av mina svåraste ämnen, English 4, Algebra 2 och Govenment, men liksom nej. Jag fick möjligheten att fara till USA och gå High School vilket många endast kan drömma om och inte nog med det, jag fick möjligheten att vara Senior samt ta Graduation. Säg mig, hur många utbytesstydenter som ni vet om har/har haft möjligheten att faktiskt ta en äkta Graduation? Om jag ska svara så är det väldigt få. Jag har inte tänkt ge upp detta som är över förväntningarna bara för att jag är lat. Jag har faktiskt fått denna äran och har inte tänkt ge upp den, liksom fortsätt kämpa! I slutet av året ska jag stå där i min Cap & Gown och ta emot ett äkta diploma med förhoppningsvis min familj där. Det är mer än vad många skulle våga drömma om, en liten småstads-tjej (hehe småstaden) från Sverige som tagit sig till en storstad i USA för att ta graduation, hur som helst kommer jag alltid vara stolt över mig själv om jag lyckas med detta. Fortsätt kämpa, ge inte upp! Fortsätt kämpa, det kommer vara värt det!





Kommentarer
Postat av: Maya

You GO Girl! Jag tror på Dej och Du är en fighter!

Så bra med diciplin och lägga sej tidigt, särskilt när Du är sjuk och har mycket i skolan. Starkt jobbat!

Och det är bra att säga ifrån...ggrrr! Man ska inte behöva tåla allt!

Jag håller tummarna för Dej! :)

Ha en fin dag och a great weekend! :)
Kram!

2012-09-26 @ 09:31:40
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0