Dress- Hunting

Det går verkligen inte en enda dag innan man upplever någonting nytt här! På lunchen ställer sig en redneck mitt i caféterian med skolans mic i ena handen och en bukett i andra och frågar en tjej till Homecoming. Hur ofta skulle en svensk kille göra någonting sånt, eller över huud taget en svensk. Vi hade ballat ur eftersom att vi är rädda för att skämma ut oss, tydligen gäller inte detta amerikanena. Redan lektionen efter lunch (en junior lektion) så var det en kille som frågade om jag ville gå ut med han, och jag ska tillägga att han gjort slut med sin tjej 2 dagar innan... Och sedan på engelskan börjar min lärare snacka med mig om Homecoming och hur många som har frågat mig osv. Sedan frågar hon på skämt om någon redan börjat fråga mig till Prom (vilket är i Maj), svarar liksom: vänta bara. Någon sekund senare utbrister en halvt om halvt killkompis: Hey Sara, you wanna go to Prom with me? Liksom han va ju oseriöst men blev ändå liiite wierd. Tagga ner.

Efter skolan drog jag och Christina för att hitta Homecoming-Dresses, och efter en lääängre period hittade vi tillslut våra klänningar. Vi är väldigt sent ute eftersom att det är den 6 Oktober och alla redan köpt sina klänningar vilket resulterade i brist på urval. Kan ju säga att min var mycket dyrare än vad jag hade planerat, men var i princip bara den som funkade :/ Blev en svart en med lite guld detaljer, så blir att dra och köpa guldskor senare också!!

Vi kom hem kring 7, åt och for sedan vidare hem till Beth en snabbis och sedan till Kroger (tänk ICA, fast självklart större), köpte ett 6-pack (tyvärr inte den sexiga sorten) Snapple för att ha när jag tex kommer hem från skolan eftersom att jag verkligen behöver lite energi då. Det gick på unde 45 spän, vilket är typ lite mer än 7 kr styck, prisskillnad jämfört med om man skulle göra samma i Sverige? Kanske lite...

Nene nu blir det att tillverka ZzZzz
Love Ya

Kommentarer
Postat av: Towa

Hur mycket kostade det för dig att åka? Allt som allt alltså. Funderar också på att åka iväg om något år.

Måste du gå om de två andra åren på gymnasiet sen när du kommer hem från USA?
kram :)

2012-09-27 @ 16:32:52
URL: http://www.towabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0