I'm not upset that you lied to me, I'm upset that from now on I can't believe you

Wow, vad ska man säga... Jag mår bättre, och för varje dag som går blir jag mer och mer som mitt självsäkra och pratglada jag. Idag var alltså första dagen jag hade alla lektioner och allt blir till och med enklare och härligare, samt att jag har börjat träffa och känna igen några personer. Det har liksom börjat smälta in att jag faktiskt är här, men samtidigt blir jag lika förvånad när jag sitter där och faktiskt inser att alla omkring mig pratar engelska. Kan ju säga att jag hade några udda uppleveser idag på skolan så here I go. Vi börjar med U.S Govt där vi sitter vid bänkar (ni vet såna som i filmerna där stolen sitter fast vid bordet) och en random guy kommer och sätter sig bredvid mig men tänkte liksom inte mer på det annat än att han frågade om han fick låna några papper och om han skulle ta bort min bok för mig. Men när klassen har slutat (6 min till nästa klass) så rusar i princip alla ut ur rummet till deras nästa lektion och efter ett tag upptäcker jag att denna kille går samma väg som mig, mot the gym (han är inte i den klassen och den är lååångt borta). Så precis innan jag skulle gå in i rummet ropar han fast mig och liksom:hey, what's your name? jag menar liksom okej det var schysst och så, men come on! Dock så upptäckte jag senare att han är med i the Football team och att han hade lektion där eller nå....

På gympan var man tvungen köpa denna ugly tröja att ha under lektionerna och jag kommer verkligen ta en bild på den någon gång! Iaf så var det lunch efter, fortfarande lite awkward eftersom att det är olika personer vid varje lunch. Men sitter där då en kines helt plötsligt vänder sig från sitt bord av kines/mexikaner och literally ropar till mig: Ey blondie, what's your name?! Svarar och sedan vänder sig denna kille till resten av bordet och ba, ja hon heter sara.
What is it whith the guys?!

Liksom när det första en snubbe frågar en är: Dricker ni i sverige? till: Do you smoke in sweden (you know..) svarar nej på det, till att han säger: You are in Houston now girl, we do, and tell me if ya need any, aight?
W.T.F NEEEEEEEJ

I U.S History gav jag bort hela 3 svenska kronor till några härliga personer. Men det börjar bli lite för friendly när en kille börjar säga att han ska ta mig till a texan game, or the galleria, or if I wanted to watch the new movie thats out medan hans flickvän sitter bredvid.. Vi har det till och med på film, dock så skrattar vi mest åt det

Har då i alla fall träffat några riktigt härliga tjejer som jag kanske ska hänga med imorgon, får väl se hur det blir med det :)

Nu ska jag sova, ttyl! (11:35pm)

Kommentarer
Postat av: William

hahahaha najs boys

2012-09-01 @ 09:20:04
URL: http://lostinamerica.blogg.se
Postat av: Maya

Så skönt att Du mår bättre och känner att det blir lättare. Möjligen kan man känna sej förvirrad av jetlag också, det påverkar humöret länge, länge om man inte sovit så bra. Nya intryck gör en trött helt enkelt.

Du kommer bli skolans populäraste tjej, vackra Du! Helt förståeligt! Och amerikaner är mer rättframma än blyga svenskar "so get used to it, Blondie" ;) Men tänk också på faror, när man är ny och inte van så kanske man ska tänka efter twice så man inte blir lurad. Men det där grejar Du! Var rädd om Dej!

Kram!

2012-09-01 @ 09:21:39
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0