Fråga

Ons 21/12-11

Hej!

Jag har kollat lite på din blogg,
och har läst att du sparat ihop lite egna pengar till ditt utbytesår
och att du ska betala ca 75%(om jag kommer ihåg rätt) själv, resten ska dina
Föräldrar betala, så HUR fick du ihop pengar till det och samtidigt kunna leva lite innan du åkte?
Hoppas du har ett minnesvärt år!
Jodå det stämmer! :) Jag har fått spara pengar från allt, födelsedagar, jul mm ganska länge. Jag har även haft några små sommarjobb samt att jag nu börjat få hela studiebidraget :) Det som gäller är att helt enkelt försöka tänka igenom vad man köper så att man inte slösar för mycket och hetsköper saker, dock går det tyvärr snabbt åt pengar till små saker tex. godis.. Mitt tips är att sätta en summa som du försöker hålla, men nu som vid jul är det såklart att man slösar mer! Gå inte strikt efter summan eftersom att det blir knasigt. Samt att jag har två skillda konton, ett för sparandet och ett för "kortet" vilket gör att jag inte kan gå och köpa för mer än vad jag har på kortet (oftast inte mer än 300kr åt gången) 
Haha just nu känner jag att det är nu, alltså det sista året i sverige man vill göra mest. Man vill hinna göra allt och vara med kompisarna så mycket som bara går!
Tack så mycket!! :D och hoppas det går bra för dig!
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0