Explorius

Ons 5/1-11

Jag är nu VÄLDIGT inne på att åka med Explorius :) Men en sak som jag läste på Utbytesstudent.se var att en av deras samarbetsorganisationer inte tar emot bla. kattalergiker (som jag då är) dock så tror jag ändå att det inte spelar så stor roll (om det nu är sant), man får väl bli placerade i en annan samarbetsorganisation?
Jag kan berätta lite varför jag är mest inne på Explorius:
*Soft-Landing Camp i NY = 3 dagar i NY
*Dom tar in mindre studenter= Mer koll
*Billigare
*Områdesval= Ingen extra kostnad
*Verkar ha ganska mkt aktiviteter (vet inte riktigt hur det är med dom andra organisationerna)
Det finns säkert mer men detta tycker jag var lite basics
Jag har även funderat på EF men har nu insett att dom var dyrare, och eftersom att fler har åkt med dem så hör man även fler dåliga saker (no offence). En sak som jag tyckte var en riktigt bra sak med dom var att man fick ta körkort, men då är frågan om värdfamiljen har en bil att låna ut?? Med explorius får man inte det på grund av försäkringsskäl. 
I princip alla som är i USA nu (och har varit där) säger att bilen verkligen behövs.
Men jag tror det är en större upplevelse att åka till NY än att kör bil?
Tummen upp för Explorius (klicka på bilden för att komma till deras hemsida)
Ha det gött!
Kraaam på er alla! <3
(Jag kommer sen när denna blogg blir mer aktiv att flytta inläggen så att de blir närmare varandra, annars blir det bara så jobbigt)

Kommentarer
Postat av: hanna

i agree! bättre att åka till NY! :D

hoppas hoppas hoppas du väljer explorius, för då vet jag 2 som säkert ska åka eller 3 med mig hah:P

(och några som funderar på det då..)

btw, fin bild på dig!

ha det bra, kraaam:)

2011-01-05 @ 20:47:56
URL: http://usahanna.blogg.se/
Postat av: johanna

åh jag måste bara säga att explorius är inte alls så bra som dom verkar. alla på kontoret är väldigt virriga, slarvar bort papper och ger fel information om saker. dom är väldigt ohjälpsamma och otrevliga. visst dom kanske är bra för vissa utbytesstudenter (dom som har tur) men för mig har dom inte alls varit bra och jag vet minst 5 andra som åkte med mig som tycker lika. skulle jag haft chansen att välja om organisation skulle jag aldrig välja explorius igen.



fick bara lov att skriva detta!

2011-01-19 @ 17:51:41
URL: http://johannians.blogg.se/
Postat av: Sara

hmm, det låter inte alls spec bra! :( Vilken organisation tror du är bättre? för jag är fortfarande lite osäker på vilken jag ska välja... Skulle vara kul att höra lite mer om explorius från en annan vinkel :)

2011-01-19 @ 18:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0