First day of High School

Så, idag var min första dag på High School. Jag skulle ljuga för er om jag sa att det var roligt och lätt och jag har träffat en massa med vänner. Därför ska jag berätta som det faktiskt är. Vi var klar med min registration idag klart till 2a klassen vilket var 3 period. Ska berätta hur det går till, detta är alltså mitt schema:

1:Health
2:Engish 3
3:U.S Govt
4:P.E
5:U.S History
6:Algebra 2
7:English 4

Inget vackert eller bra schema men det är detta som krävs för att jag ska få ta graduation, men som det känns nu så är jag hellre en junior med bättre schema och klasskamrater.
Iaf så har vi normala dagar Mån, Tis, Fre och spec på Ons (1, 3, 5, 7 period) Tors (2, 4, 6 period)
Kom ju då in mitt i period 3 och usch. Jag har aldrig kännt mig såhär osmart och dum förut. Fick sitta inne i ett litet hörn och var tvungen gå fram till läraren och säga att jag var utytesstudent. Klassen fortsatte bara på och jag fattade ingenting, han snacka med typ 3 pers som om jag ska vara helt ärlig var riktiga jävla gäng losers. Men whatever. Som tur var räddade Christina mig till Lunch eftersom att detta är enda dagen med samma, kan inte tänka mig hur mycket värre jag skulle mått om jag var själv inne på någon toalett som vissa varit.
Vidare till Historian som var med juniors, denna klass var mycket härligare och hade några som faktiskt var treviga och snakade med mig, även fast jag fortfarande kände mig helt bakom flötet. Och sen engelskan, den var fan tuff och varje person jag snackat med säger att läraren är hemsk, men det funkade väl. Tills jag fick läxan att skriva en 500 word paper due next Friday varav man fick välja på 3 ämnen. Varje gång jag satte ner pennan för att börja kände jag att ögonen fylldes av tårar, fick ta en paus, och sedan samma historia tills klockan ringde. Dock när jag stod utanför och väntade på hämtning kom två brudar fram till mig oh frågade om jag inte var i deras last period english och att jag var so cute. Dom sa typ att om du behöver hjälp så kom och fråga oss. Detta var fan det bästa som hände på hela dagen, helt depp va...

Kom hem, grät en skvätt över allt detta samt saknad av säkerheten där hemma skulle jag tro. Och självklart kan jag inte skriva detta utan att böla ännu mer, hoppas iaf att imorgon är bättre.

Ps. Ja jag vet att jag valde detta själv pappa men ibland måste man också få må lite dåligt.

Love you!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej vännen!

Lät inge roligt med din dag. Men blir nog bättre när du lär känna lite folk i klasserna du går på. Visst får man må dåligt och tycka synd om sig själv. Men man kan inte stanna där. Bryt ihop och gå vidare gumman. Böjade installera skype igår kväll och då gick dator jäveln sönder(ljudkortet pajade). Det blir en investering men den gamla är väldigt gammal i princip vedeldad. Våndas redan över allt som ska installeras pust. Fiske tur i helgen i uddjaur hoppas vi får vettigt väder.

Go Girl Älskar dig PoK

2012-08-30 @ 07:28:01
Postat av: Maya

Känner verkligen frustrationen och ledsamheten genom Dina ord, Sara! Men jag tror att Du är både starkare och tuffare än Du själv tror! <3 Det känns säkert både främmande, nytt och förvirrande såhär i början, men som Din pappa skriver så tror jag också att allt kommer kännas bättre när Du lär känna lite folk och att det blir bättre med tiden! Texasborna är lite som norrlänningar, ganska öppensinnade och trevliga när man väl lärt känna dem :) You go girl!

Varma Kramar från mej :)

2012-08-31 @ 09:18:21
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0