Finals

Bara en dag kvar till Winter break, en dag fylld av lovely Finals! Men ändå en menigslös dag eftersom världen ändå kommer gå under imorgon... Så min sista dag kommer bestå av PE Finals samt US History Finals, måste erkänna en väldigt lyckad sista dag! Motion med ca sådär 70 pacers (idioten) och sedan en skön genomgång om hur världen (som usa ser det) sett ut, vilket ändå är meningslöst eftersom att vi ändå kommer dö i nutid :) ELLER! så kommer jag helt enkelt ha skola, fara och äta lunch med några kompisar, skypea, och sedan bara landa framför soffan och börja gaina vikt eftersom att 1 or 2 pounds kommer ändå inte göra någon skillnad i slutet av lovet :)
Haha livet är skönt som en äkta Sverican!

High School har då alltså Finals i veckan, som många redan hört. Finals är iaf ett slutprov som sammanfattar allt man gjort under semestern och våra kära lärare får liksom bestämma själ hur dom ska göra det, vilket betyder att min Engelska 4 har 200 frågor medans min Health har 50... Som tur var är dessa Multiple Choise eftersom att de står för 1/4 av slutbetygen. Det braiga är också att om man varit borta mindre än 3 dagar från skolan och har ett B- Averege i klassen så kan man välja att inte ta det. Som Senior kan man välja bort 4 klasser och eftersom att jag är en så oerhört duktig elev så har jag inte varit borta en enda dag så får jag välja bort dom! Därför behöver jag bara ta Health, PE och US History. Fick även världens lyxigaste vecka eftersom jag var ledig Tisdag, gick till 9 Onsdag, ledig Torsdag och sen går jag till 11 imorgon. 

Tänkte även att ni ska få ta del av JVHS (Jersey Village High School) production av Gangnam style. 
Titta, njut, och inse hur galet mycket asiater vi har. Puss!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej, förlåt att jag bombar dig med frågor men funderar på ett utbytesår men är lite osäker

Hur är din värdfamilj/hus? Trivs du med dom och bor ni okej, typ som Svensk standard (inte på inredning men är det fräscht typ? Och vad tycker din/dina utbytesstudent kompisar samma sak om sin/sitt(om du har känner några)?

Hur mycket pengar spenderar man ungefär på en månad? Får du dom pengarna av dina föräldrar eller jobbar du?

Hur är skolan? Var det ''lätt'' (om man visar initiativ och är lite utåtriktad) att få vänner?

Gör dina amerikanska vänner ''typiska'' saker som trick-o-treat, secret santa, köper starbucks, och äter fro-yo osv?

Vad åker du med för företag och skulle du rekommendera dem?

Skulle bli jätte jätte glad för svar :)
Är sjukt sugen men är rädd att typ hamna i en stuga mitt i ute skogen med en läskig värdfamilj som bara äter donken..

2012-12-29 @ 22:30:33
URL: http://lovisio.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag ska iväg ett år jag med och håller på att skriva mitt brev, vad skrev du i ditt och vad har du för tips??

2013-01-03 @ 18:06:16
Postat av: Anonym

Snälla kan di blogga!!!!!! Jag ska åka utbytesstudent nästa år och vill verkligen veta hur det är. SÅ BLOGGA plz!

2013-01-11 @ 08:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0