Avresemöte

Lör 05/05-12

Nu har jag alltså varit på avresemötet vilket jag ändå kan säga var rätt bra. Det är då ett obligatoriskt informationsmöte för Explorius-studenter. Eftersom att jag nu var i Umeå på mötet så var det inte speciellt många studenter, varav endast en hade fått värdfamilj. Det varade i ca 3 timmar, från 14-17. Innan det hade jag redan suttit 2,5 timma i bil + samma efteråt. Jag ljuger inte om jag säger att efter sådär 8 timmar sittande så kännde mitt fina lilla ass av det :P Iaf, dom hade en PP som dom utgick från, det va Lina och Emma från kontoret som snackade, AnnBritt (min intervjuare) + två stycken killar som var i usa 10/11. Det var inte speciellt nya saker, dock var det kul att höra ex-studenternas info, efter några år med läsande av utbytis-bloggar och läsande av organisations hemsidor och kataloger så går man inte ovetade. Helt ärligt har jag det hellre så än som vissa andra personer där som inte alls förstod vissa saker... Visst man har ju självklart sitt eget sätt och sina egna tankar om hur det ska bli, men personligen vill jag i alla fall ha koll på vad det är som gäller. 

Så alltså om ni bara läst på lite om sakerna så är mötet inte så mycket nytt, kom ihåg reglerna, kontakt-kedjan, anpassa dig, vart går pengarna (oftast ej till v-familj), visum, att du kommer ses som yngre. Jaa såna saker, sen innan vi for så fick vi ett kuvert med en massa papper, Manual till Exploriusstudenter, Visuminstruktioner (inte underlaget dock), Föräldrahandok (för smått ovetande och oroliga föräldrar :P). 

Nu är det bara vänta på resten

puss/sarra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0