Val

Sitter just nu och kollar på valet så skriver väl ett snabbt litet inlägg. Personligen tycker jag att Obama ska vinnna och det är verkligen hemskt hur många här i södern som faktiskt vill att Romney ska vinna. Tycker inte alls om hans sätt att tänka och när han blandra in religion i politiken så stör det mig bara, liksom Förbjuda gay-marriage, Abort och allt annat där till. Nope är verkligen inte religös så detta funkar inte alls för mig. Folk ska ha rätt till att göra vad dom vill med sitt liv (kanske inte gå runt och mörda massa folk dock) och kunna älska vem dom vill. Och nejnej usch jag vill inte ha Romney i FN. Det är väldigt mycket diskutioner om valet i skolan och för det mesta försöker jag hålla mig ifrån, men några gånger då och då kommer folk med så dumma åsikter så att jag bara inte kan vara tyst. Vi får väl se hur valet går, hur som helst kommer jag ju inte bo här för evigt...

Annars så beställde jag min Cap & Gown today!! Kommer få dom i Maj på våran Senior-Breakfast, så än är det ett tag kvar, men jag är s himla taggad! Fick även hem en souvenir tassel, keychain och en underar hoodie som jag måste visa bild på sen. Jag beställde även min klassring idag. Ett underbart minne som man inte slänger bort, så som man gör med gamla t-shirts. Kommer få den om ca 8 veckor vilket är strax efter jul någon gång? Ganska passande julklapp ändå, kan ju inte säga att ringen var billig..

Det där med att man lägger på sig en massa kilo här i USA vet jag inte riktigt än. Min vmamma lagar mat i princip varje dag samt att jag tar med mig lunch till skolan, så jag äter inte alls lika mycket skräp mat som är förväntat, samt att jag tränar minst 5 ggr i veckan pga av att jag har PE (gympa). Så om jag nu har gått upp i vikt så är det tacka gud nog bara muskler. Känns personligen så... Just nu har jag iaf Aerobic på gympan vilket är ändå rätt hard-core eftersom att jag har den läraren just nu (3 olika lärare). Coach Day (Tjej) är nog den som i princip alla på hela skolan vet som världens slavdrivare och en man inte vill ha som lärare. Så här är jag nu i denna gympa lekton med henne och ska ha Aerobic. Dagen vi skulle välja vilken av de tre sporterna vi skulle ha dessa 2 veckor stog hon utanför damernas omklädninsrum när jag gick förbi (hon vet vem jag är) och plötsligt knäpper hon fingrarna, pekar på mig och säker "du ska välja min klass idag, du kommer gilla det" haha och alltså jag sa redan då att hon skulle ta död på mig... Och gud vad jag hade rätt. Så nu står jag och kämpar med en 4 kilos extra vikt på våran aerobic och sliter arslet av mig. Men som tack för att man e svenne och ändå har lite ork är jag nu en av hennes favorit elever och får high fives under pauserna och "gooood work" or "Mhm girl i like you, keep going". Hon är den mest skräckjagande 160 cm mörkhyade kvinna jag någonsin stött på, men haha, med henne som lärare går man nog inte upp ett gram fett. 

Har även fått en massa komplimanger för mina kramar, så nu vet alla på skolan om dessa "amazing swedish hugs", ohyeah, ibland är dessa amerikaner för roliga, vana med en-arms kramar and stuff.
"She's all like.. squeezing you, I love it" - citat från min gay-kompis Brandon

Med detta säger jag, hörs senare! Och då ska jag även svara på en massa frågor osv som uppstått under en längre period. XOXO 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt att läsa att dom gillar dina kramar för vet du vad, det gör jag med!! Jag saknar dom massor.
Skönt att alt flyter på och verkar gå bra. Go girl. PoK

2012-11-07 @ 11:23:44
Postat av: Emma

Din blogg är lätt den bästa av "utbytes bloggarna", keeeep going guuurl

2012-11-09 @ 19:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0