High School

High School är något som vi "icke amerikaner" drömmer om att uppleva, eller i alla fall de flesta av oss. Om jag ska säga som det är så är skola alltid skola, var du än är! Men ja, High School är speciellt, framför allt i veckan. Med det menar jag att det är Homecoming-Week. Detta är då en vecka då folk klär ut sig med olika teman varje dag, så som för våran skola är det:
  • Måndag - Animal Day (tyvärr var även detta våran Picture-day, vilket betyder att inte många klär ut sig
  • Tisdag - Decade Day
  • Onsdag - Superhero Day
  • Torsdag - Disney Day
  • Fredag - Purple Out (skolans färg)
Personligen så tyckte jag att dom som kom på dessa teman var rätt lama, men jag ska väl inte säga så mycket. Kan knappt klä ut mig pga brist av kläder osv och vi har inte tid att fara och handla det. Men det är ändå kul att se personerna som går full out!

Skolan kan däremot vara rätt cool ibland, och man ser saker som aldrig skulle ske i Sverige, så som när läraren har gått ut ur klassrummet, och från ingenstans börjar en efter en ta olika takter med pennor, händer fötter osv, utan att riktigt tänka på det, ut från ingenstans började snubben bredvid mig beatboxa och asså, haha only in America. Eller när ett gäng killar sätter igån en rapplåt och ställer sig mitt i cafeterian och börjar rappa. Folk här är även mer sociala, som när en jag snackat med en gång kommer och sätter sig vid mitt matbord och börjar snacka med alla om homecoming osv, vi börjar snacka och kom in på nå med lunchen och "bordsplacering", helt plötsligt säger han att kom, jag ska introducera dig för dom han sitter med. Några minuter senare har jag träffat ca 20 nya pers och ska sitta med dom på lunchen. Eller när folk verkar så otroligt blåsta och frågar om Sverige har Kung & Drottning, men om Obama är våran president också...

Även fast det är skola så är den annorlunda, annorlunda människor, stämning, lektioner, tider, respekten, Mr, Mrs, Miss and Coach. Det tar ett tag innan man kommer underfund med allt, och det är inte som i Sverige då man vet hur allt går till, utan nej tex så fick jag veta idag att jag ska vara med på "Senior Ladies" floten imorgon på våran homecoming parade, jag som är ett planeringsfreak har väldigt problem med det. Efter skolan idag var jag iaf och hämtade upp min Senior Ladies Shirt! En underbart rosa liten T-Shirt... Men saker jag köper pga minnen! Därför jag allvarligt funderar på att köpa en Class Ring för ca 800 spän...

Vädret är iaf sjukt här och igår var det "kallt" vilket betydde 27 grader när jag kom hem = en varm sommardag i Sverige. Därför tog jag mina kära läxor och satte mig ute och gjorde dem, helt underbart! Men på Torsdag ska vi vara tillbaka på över 30, i Oktober...

Ska försöka bli bättre med bilder!


Puss O Kram

Kommentarer
Postat av: Coach

"ut från ingenstans började snubben bredvid mig beatboxa"
Out of nowhere - hehe, hur går det med svenskan egentligen? :))

2012-10-03 @ 13:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0