When angry, count four; when very angry, swear

Såå ja jag har varit borta från bloggen i några dagar nu, men har helt enkelt varit för sliten för att skriva. I söndags for vi på våran lilla photo shoot och hade riktigt härligt, även fast det började regna så att det förstörde allas hår. Jag ska försöka lägga upp bilderna här på bloggen så snart som möjligt. Nästa söndag ska i nog dra igen och ta en massa kort, får se hur det blir :)

I måndags gick jag då till denna "kvinna" som skulle fixa mitt schema. Men nej, det skulle absolut inte funka! Normalt är jag bra på att diskutera, och försökte verkligen få fram orsaken och få svar på mina frågor, men nope, blev behandlad som skit. Fick till och med sagt rakt i ansiktet att "du är inte så speciell", jo men tack där trevliga du... Mådde rent ut sagt piss efter detta eftersom att hon minst sa ett par till kränkande saker. Hon förtjänade ett par välsagda svenska ord på vägen ut. Så min Vmamma bestämmer sig för att mejla min riktiga councelor och berättade om hur det hade gått till och att "om någon som jobbar med barn har personliga problem så bör dom inte jobba där"  och att jag minst sagt är speciell för alla som känner mig, min familj, och dom (min vfamilj), vi fick till svar att: Nu har jag personligen fixat Saras schema. Är det verkligen så jääää**a svårt att fixa det direkt så man slapp allt det där?!

Jag är verkligen oerhört sliten och behöver en ordentlig vila, men sånt finns inte här omkring. Har läxor som måste göras men det är verkligen så att jag nästan somnar på soffan kl 7, och då har jag ändå gjort läxor fram tills dess.

Hade några kuliga saker jag tänkte dela med mig av men är för trött för att komma ihåg. En sak jag kan bjuda på är att här kan man känna varandra i ca 2 veckor innan man blir tillsammans, därefter är man ihop i ca 2 veckor innan man gör slut och allt är så himla dramatiskt. Liksom snälla, funderat på att faktiskt lära känna varandra innan? Och du där i Historian som frågade om jag skaffat kille under helgen, säg mig, skulle jag ha träffat en kille på 2 dagar och gått och blivit tsm med honom? Sorry jag går inte lågstadiet, men tackar som frågar.

Haha Godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så skönt att höra att det har löst sig iallafall... Måste säga att jag älskar din blogg :-) det är ju det enklaste sättet att hänga med på vad som händer dig.
Här hemma har det snöat som du nog har sett men det ovanliga är att det ligger kvar fortfarande och det brukar ju inte första snön göra...
Sen har jag en order från Hampus och det är att du ska komma hem och fira jul med oss och sen fara tillbaka, haha tror han saknar dig ganska mycket :-D

Älskar dig gumman <3
Puss!!!

2012-10-17 @ 15:11:07
Postat av: Maya

Ja jag har hört det där förr, att amerikaner är lite naiva och har en annan syn på att bli ihop, vara ihop, dejting och sånt. Min kompis var utbytesstudent och hon berättade mycket annorlunda saker om amerikaner.

Såg Dina otroligt vackra foton på FB! Vackra Du! Och Lesia är en duktig fotograf, vad har hon för kamera? (Fotogalen som jag är så är jag nyfiken förstås). Och jisses vad Karissa är lik September (Petra Marklund)!!!

Vad trist att Du fick ett dåligt bemötande ang schemat, tycker hon kunde ha dragit nåt gammalt över sej och sagt upp sej så otrevlig och icke serviceminded som hon verkade vara. Jisses, det är verkligen inte kul att bli så behandlad när man är "ny" inte bara i skolan, utan även i ett nytt land och möter nya människor. Självklart är Du speciell och Du ska skaka av Dej händelsen, det är sån tur att Du har en sån fin värdfamilj!

Kram på Dej!

2012-10-18 @ 08:37:20
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0