Your heart is my piñata

Bråkade lite med skolan i Fredags, om ni ville veta. Helt plötsligt ändrade dom mitt schema, inga major things men jag blev ändå rätt irriterad. Liksom det enda dom hade gjort var att byta engelska-rärare/klass 2a perioden. Hatade verkligen den nya läraren och kännde verkligen hur mycket sämre jag mådde dirr efter lektionen (första ggn jag hade den). Jag som utbytesstudent har det "tillräckligt jobbigt" med engelskan som det är, och sedan så flyttar dom mig till en ny lärare som har andra utlärnings metoder osv. Nej, jag accepterade inte detta och gick direkt till min councelor efter skolan och berättade som det var (plus lite extra dramtiska effekter) bla det som jag precis sa, typ: Hur tänker ni när ni flyttar en utbytesstudent som engelskan är tillräckligt svår för.... Tydligen hade dom bara försökt "jämna ut" klasserna och jag hade bara blivit fast i det där, men ändå hade det precis kommit en ny kille till min klass dagen innan?... Ne, jag accepterar bara inte detta och jag blev tillsagt att gå till en annan tjej på måndag morgon. Jag kommer nog ta till lite tårar och "but I'm an exchange student" to help my case. WML!

I alla fall så var jag ute på en sådär 1.5h promenad idag i de fina 30 graders hettan. Helt underbart med lite extra motion. Jag tog med mig kameran så jag kan visa er lite :) annars så har jag och min vmamma varit runt lite på Costco och the supermarket mm.. lite bra att ha saker. Här kan man verkligen fara ut och se ut som kom och hjälp mig och ändå inte bry sig. Liksom jag bor i en mega stad där inte ens en fjärde del av dom jag träffar kommer se mig igen, så därför for jag i mina gym-kläder och uschiga hår, plus no makeup, ber om ursäkt till alla jag träffade, men I just don't give a shit. Annars har vi bara slappat, ätit pizza och sett på film. Vi kollade även igenom en massa bilder. Det känns verkligen som att jag kommit närmare min vmamma på sista tiden :)
Ps. Om ni undrar varför vi gör en massa saker utan min vsyrra så är det så att hon jobbar typ hela tiden, så det blir oftast bara jag och Lesia.

Imorgon ska jag, min vmamma, Karissa och hennes mamma till en park och ta en massa kort. Mestadels senior pictures på Karissa, men jag jojnar så då blir det väl lite bilder där också. Kommer nog bli hur kul som helst! Karissa är en sån där energetic tjej som växer i mina ögon, hon är väl i princip som mig antar jag, och folk jag gillar att hänga med, så kommer nog bli lite kuliga bilder också!! :P


Parken

Parken
Mitt Område (Y)
Våran sjö/parken (varav namnet Willowlake)
Volleyboll parken!

NattiNatti

Kommentarer
Postat av: Maya

Åh vad fina bilder, vad fint det är där! Jättekul att se. Willow tree betyder Pilträd, tänkte bara om det hade nån anknytning...

Härligt att Du kommit Leisa nära, det måste kännas tryggt och känna sej välkommen och som en i familjen. Trevligt med nya bekantskaper som kan bli nya vänner :)

Och skoj att det kommer fler bilder, ser fram emot det. Ha det gott och njut av Din tid!

2012-10-14 @ 10:53:09
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0